یکشنبه پانزدهم مهر ۱۴۰۳

آرشیو خبرها

یک نیاز عمومی در یک نمایشگاه تخصصی

1403/5/3

سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش، کیف، چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته در اصفهان استفاده از چرم با زیست ایرانیان گره خورده است و تاریخ به کارگیری محصولات وابسته به آن در این کشور به دوران باستان می رسد. از آنجا که یکی از مهمترین مشاغل دوران باستان دامداری بوده است، ایران همواره از مراکز مهم تولید چرم حیوانی محسوب میشد و به لحاظ مرغوبیت و کیفیت نیز محصول شناخته شده ای بود. چرم در آن روزگار به منظور تولید لباس و تجهیزات نظامی به کار گرفته میشد و در چرخه صادراتی ایران نیز برای قرنها نقش مهمی داشت. باتوجه به دیرینگی این صنعت، در طول تاریخ هنرمندان و صنعتگران کوشیده اند ارزشهای جدیدی بر آن بیافزایند و چرم سازی به یک حرفه پیشرفته در کشور ما مبدل شد. دو محصول پر کاربرد کیف و کفش یکی از نخستین و مهم ترین محصولاتی بودند که از چرم حاصل می شد. البته باتوجه به اهمیت و شمار کابرد این محصولات به مرور مواد دیگر به ویژه چرم مصنوعی نیز در تولید آنها مورد بهره برداری قرار گرفت.

برگزاری یکی از 6 نمایشگاه مهم نساجی ایران در اصفهان

1403/4/13

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک در اصفهان برگزار می شود. اصفهان در تاریخ 14 تا 17 تیرماه جاری میزبان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی، پوشاک و ماشین آلات است، اگرچه این نمایشگاه تا سال 1400 به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شد، اما با توجه به رشد و استقبال از این صنعت و ظرفیت بالای آن از سال سه سال گذشته به‌طور سالانه در سایت دائمی نمایشگاه های استان اصفهان برگزار می‌شود، مشارکت‌کنندگان در شانزدهمین دوره این نمایشگاه 120 شرکت و واحد تولیدی و ارایه دهندگان خدمات مرتبط با این صنعت هستند، گفتنی است نمایشگاه در سال 1400 در 3254 مترمربع به دلیل کرونا با 79 مشارکت‌کننده برگزار شد، اما در سال 1402 با افزایش حاضران و متراژ نمایشگاهی رو به رو شده و با افتخار این عنوان نمایشگاه در سال 1402 با 4300 مترمربع و 108 مشارکت‌کننده برگزار شد که حالا در سال 1403، به 6050 مترمربع با 120 مشارکت‌کننده رسیده است.

نمایشگاه فرش دستباف، برندسازی را پررنگ می کند

1402/11/3

تاریخچه قالی‌بافی در ایران به قبل از 2500 سال پیش بازمی‌گردد و از آن زمان تاکنون فرش یکی از بخش‌های اساسی فرهنگ و هویت ایرانیان بوده است. امروزه در سراسر دنیا فرش‌های دستباف ایرانی به دلیل طرح‌های پیچیده و رنگ‌های پرنشاط و جذاب خود شناخته می‌شوند و برای بسیاری از افراد کالای لوکس به‌حساب می‌آیند. به همین خاطر تجار زیادی به فکر صادرات فرش دستباف هستند و این پرسش را در ذهن دارند که چگونه تاجر فرش شویم. درواقع صادرات فرش ماشینی و دستباف صنعت مهمی برای کشورمان است. سال‌هاست که بازرگانان داخلی با اطمینان از کیفیت و خاص بودن محصولات ایران تلاش کرده‌اند تا با تدوین بهترین استراتژی‌های بازاریابی سهمی بزرگ و مهم در بازار جهانی داشته باشند. هرچند که به دلیل تحریم‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی بین ایران و سایر کشورها، صادرات این کالا ایرانی در برخی مناطق با محدودیت مواجه شده است.

توسعه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در دستور کار است

1402/10/18

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی برای 50 عنوان نمایشگاهی در سال 1403 و انتخاب برگزارکنندگان دارای صلاحیت هستیم، گفت: این تعداد رویداد نمایشگاهی بیشترین تعداد در سال های افتتاح سایت جدید نمایشگاه اصفهان می باشد. وی تاکید کرد: در نمایشگاه اصفهان از یک بنگاه اقتصادی سنتی نمایشگاه محور در حال عبور هستیم و با نگاه توسعه‌‌‌ای به صنعت به یک مجموعه رویداد محور مبدل شده ایم. وی افزود: به‌‌‌این‌‌‌ترتیب طیف گسترده‌‌‌تری از خدمات را در این مجموعه ارائه خواهیم داد و نمایشگاه را به یک میدان آزمایش برای نوآوری، خلاقیت و ارائه رویکردهای نوین تبدیل می‌‌‌کنیم. طحانیان خاطرنشان کرد: صنعت نمایشگاهی به‌‌‌عنوان بخش مهمی از فعالیت‌‌‌های تجاری دارای اثر تراکم و انتشار قوی اقتصادی است که می‌تواند به‌‌‌طور موثر رشد اقتصادی و تجاری در استان را ارتقا بخشد و تحولات مثبت دامنه‌‌‌داری را برای تولید و عوامل تولید استان به ارمغان آورد.

نمایشگاه زنجیره تامین، نمایشگاه دستاوردهای زیرساختی

1402/10/12

معادن و صنایع وابسته آن، از اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد کشورها برخوردار هستند. وجود معدن یکی از مهمترین سرمایه‌ها برای یک کشور در جهت توسعه زیرساخت محسوب می‌شود و فعالیت‌های معدنی یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در ارتقاء خود کفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه یک کشور است. به ویژه آنکه صنایع مرتبط با آن نظیر سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های یک کشور دارند. در گذشته اغلب فرایندهای مربوط به معادن توسط نیروی انسانی انجام می‌شد اما به مرور زمان و در نتیجه توسعه علم و فناوری، ورود ماشین‌ها و امروزه فرایندهای مرتبط با هوشمندسازی بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با این حوزه تسهیل شده است. بهره‌برداری بهینه، افزایش زیرساخت‌ها، بهبود و گسترش زنجیره‌های تأمین و توسعه کاربرد ماشین این امکان را فراهم آورد تا معادن بیشتری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و روند صنعتی شدن و توسعه شتاب بیشتری در سراسر جهان پیدا کند.

صنعت خودروسازی پس از صنعت نفت، بزرگ‌ترین صنعت در ایران

1402/8/13

خودروسازی ایران با آنکه کمتر از صد سال قدمت دارد اما امروز به بخشی از هویت ایرانیان مبدل شده و اگرچه در مواردی نارضایتی‌هایی در مورد کیفیت خودروهای داخلی ابراز می‌شود اما این نکته غیرقابل انکار است که صنایع خودروسازی به واسطه ارتباط گسترده با دیگر صنایع و میزان تولید و اشتغال بالا در آن، نقشی پررنگ در اقتصاد ایران دارد و به یکی از نقاط قوت ما در شرایط زیست تحریمی مبدل شده است. نگاهی به وضعیت برخی از کشورهای دیگر و چالش‌های آن‌ها در زمان تحریم نشان می‌دهد که یکی از نقاط قوت و تاب‌آوری ما در برابر تحریم‌های ظالمانه صنعت خودروسازی بوده است. این صنعت در همه جهان هم به جهت فرهنگی و اجتماعی و هم از لحاظ تأثیر عمیقی که انواع خودروها از جمله سواری، تجاری، امدادی و... با زندگی افراد جامعه از نظر رفاه اجتماعی دارد، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که به دلیل اهمیت حمل و نقل در همه زمینه‌ها رفاه عمومی وابستگی شدیدی به صنعت خودروسازی دارد.

تقارن نمایشگاه و جشنواره، فرصت بی‌نظیر، برای دام اصفهان

1402/8/8

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان، امسال در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌زمان سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران-اصفهان هم از تاریخ ۸ الی ۱۱ آبان ماه باهدف تقویت جایگاه صنعت دامداری در اصفهان گشایش یافته است. نمایشگاهی که در راستای تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، رشد صادرات و.. در استانی برگزار شده که قطب تولیدات دامی و رتبه اول تولید محصولات پروتئینی در کشور را به خود اختصاص داده است. از آنجا که صنعت دام و طیور رابطه مستقیمی با تأمین نیازهای نخستین زیستی، بهداشتی و اقتصادی جامعه دارد، نه‌ فقط اولویت استقلال و خودکفایی هر کشور بلکه پیش‌نیازی برای این جریان بشمار می‌آید. همچنین به دلیل ظرفیت بسیار بالای تولید در این صنعت و رشد روزافزون نیازهای کشورها به مواد غذایی، اتخاذ تدابیر و راهکارهایی در راستای مدیریت برتر و همچنین حضور پایدار در فضای رقابتی جهانی، بسیار پررنگ‌تر از هرزمان خود را نشان می‌دهد.

نمایشگاه اصفهان بستر توسعه شهری

1402/7/25

گزارش روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 25 مهر ماه 1402 بالابرها، قلب تپنده شهر مدرن- ممکن است شما هم پدربزرگ،مادربزرگی یا بزرگی را در فامیلتان داشته باشید که وصف خانه‌های قدیمی یک اشکوبه با حیاط فراخ و حوض بزرگ وسطش را برایتان تعریف کنند و پشیمان از خرید آپارتمان در فلان نقطه همین شهر باشند؛ بااین‌همه آن‌ها بیشتر از همه ما،قدر بالابر و آسان‌بر یا همان آسانسور را می‌دانند، آخر این‌همه پله شوخی که نیست، تازه آن‌هم در شهری که عطش ارتفاع دارد و هرروز که می‌گذرد چهار طبقه روی پارکینگ بیشتر برایش حکم دست‌گرمی در ساخت‌وساز را پیدا می‌کند، اگرچه اینجا کمتر کسی آسانسورهای فیلم‌های دهه سی میلادی قرن بیستم را به یاد می‌آورد که از این درب‌های کشوییِ میله‌ای داشتند اما سال‌هاست که دیگرکسی تا مجبور نباشد سراغ ساختمان‌های بدون آسانسور نمی‌رود و همین مساله نشان‌دهنده نقش حیاتی این اختراع کارآمد در زندگی شهری و البته صنعت ساختمان دارد.

بیست و ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان در اصفهان کلید خورد

1402/7/19

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در چهار روز برپایی این نمایشگاه 5 کارگاه‌ و کلاس آموزشی تخصصی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه زمینه مناسبی چه برای بازدیدکنندگان عام و چه برای بازدیدکنندگان تخصصی است تا با ارتباط گیری، آشنایی با دانش نوین، ارائه محصولات جدید و رایزنی در مورد صنعت ساختمان سازی، علاوه بر تبادل و همفکری، در تعامل با طیف متنوعی از شرکت‌کنندگان فرصت‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با افراد از حوزه‌ها و صنایع مختلف به دست آورند. نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. نزدیک به سه دهه است که این نمایشگاه دریچه‌ای را به روی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنعت ساختمان در مرکز و جنوب کشور گشوده است.

نمایشگاهی با هزاران بازدیدکننده تخصصی بزرگ‌ترین فستیوال سالانه صنعت ساختمان در اصفهان

1402/7/16

هر ساله نمایشگاه‌های متعددی در حوزه صنعت ساختمان، تجهیزات و مصالح ساختمانی در استان های مختلف برگزار می‌شود که باعث شده تا فرصت مناسبی برای افزایش بهره‌وری فعالان صنعت ساختمان و آشنایی علاقه‌مندان به وجود آید. نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان از بهترین نمایشگاه‌های صنعت ساختمان ایران و همچنین از پرسابقه‌ترین عناوین نمایشگاه‌های کشور و استان محسوب می‌شود که همه ساله در حال برگزاری است. امسال نیز در تاریخ 18 الی 21 مهر ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان بیش از 140 شرکت داخلی و 8 نماینده خارجی محصولات خود را از کشورهای چین و ژاپن عرضه می‌‌کنند. نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان رویدادی است 4 روزه که توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در 9000 مترمربع فضای داخل سالن و 200 مترمربع فضای باز برگزار می‌شود. این رویداد نمایشگاهی تخصصی و بسیار معتبر در حوزه ساختمان سازی است که هدف از آن گردآوری متخصصان و فعالان در حوزه مربوطه است.

فایده‌های یک نهاد اقتصادی برای اصفهان

1402/6/7

اشاره: نمایشگاه‌‌‌ها فرقی نمی‌‌‌کند کجا باشند یا در چه ابعاد و اندازه‌‌‌ای برگزار شوند، هرکدام برای خودشان می‌توانند هویتی داشته باشند، بازدیدکننده جذب کنند و با توجه به مخاطبان، شرکت‌کنندگانشان و حوزه فعالیت‌شان ماحصلی برای برگزارکنندگان داشته باشند، این نفس نمایشگاه‌داری است، حالا اگر جایی، شهری یا کشوری بتواند برای خودش در این میان برندی به هم بزند، چه‌‌‌بهتر، آن‌‌‌وقت می‌شود نمایشگاه موفق! اینجا در اصفهان ‌‌‌هم سی‌‌‌وسه سال می‌شود که صنعت نمایشگاه‌داری کار خود را آغاز کرده و حالا آرام‌‌‌آرام در حال‌گذار به دوره بلوغ است، اگر از سازه و ساختمان بگذریم (که آن‌‌‌هم به‌‌‌جای خود اهمیت بسیار دارد) مفهوم و کانسپت نمایشگاهی در اصفهان برای حضور پررنگ در اقتصاد شهری و تکمیل حلقه‌‌‌های تودرتوی اقتصادی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در مقام یکی از ارکان توسعه پایدار ظاهر شود. برای بررسی بیشتر نقش نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در اقتصاد شهری و توسعه مفهوم نمایشگاه‌داری، گفت‌وگویی با احمدرضا طحانیان، مدیرعامل نمایشگاه اصفهان انجام دادیم که در ادامه می‌‌‌خوانید.

احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح کرد: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی زمینه‌ساز توسعه ارتباطات تجاری است.

1402/5/3

اشاره: بیش از یک سال و نیم از مدیریت دکتر احمدرضا طحانیان در شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان می‌گذرد، او که در کارنامه خود مسئولیت‌هایی از جمله عضو هیات علمی دانشگاه در دانشکده مهندسی صنایع، رئیس مرکز کنترل ترافیک، ریاست کارگروه ITS حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، مدیریت شرکت نیک‌اندیش و مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان را در کارنامه علمی و اجرایی خود دارد، بیش از یک‌سال است که سکان‌دار اداره استانداردترین سایت نمایشگاهی کشور با زیرساخت‌های مناسب شده است. زیرساخت‌هایی که او همچنان به دنبال تکمیل و توسعه آن است. با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین تکمیل برخی کاستی‌ها در سایت نمایشگاه اصفهان به نظر می‌رسد مدیر عامل نمایشگاه اصفهان همچنان معتقد و متعهد است که براساس نیازهای موجود، این مجموعه را به سوی چابکی هرچه بیشتر و تطبیق آن با نیازهای بازار سوق دهد. در این گفتگو در نظر داریم از کیفیت اجرایی این تحولات جدید در مدرن‌ترین سایت نمایشگاهی کشور که عمدتا محل اجتماع مناسب صاحبان کسب و کارها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است، بیشتر باخبر شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: استان اصفهان از استاهای پیشرو در صنعت گلخانه‌سازی است.

1402/2/30

به گزارش واحد روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی گلخانه، باغبانی، نهاده، آبیاری و پهپادهای کشاورزی (آیفارم اصفهان) گفت: اصفهان از استان‌های مهم در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در کشور است، بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخش زیادی از محصولات تولیدی این استان در سبد صادراتی کشور قرار دارد و در ارزآوری، نقش این استان بسیار مهم است. وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان و راهبردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی، توسعه و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره‌وری در تولید است که با در نظر گرفتن اقلیم کشور که جز مناطق خشک و نیمه خشک هستیم و آب به عنوان مهم‌ترین نهاده بخش کشاورزی در ایران با کمبودهای بسیار جدی روبرو است، لذا تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده و گلخانه از سیاست‌های کلان وزارتخانه است.

عضویت رایگان در خبرنامه

تبلیغات