یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳

در نشست خبری مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح شد: نمایشگاه شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور است.

به عنوان مثال تکمیل پارکینگ نمایشگاه که در حاضر 360 فضای پارک خودرو به پارکینگ اضافه شده است. تکمیل اتاق‌های مذاکره که در حال حاضر امکان استفاده از این اتاق‌ها برای عقد قراردادهای تجاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و همچنین مذاکره طرف‌های تجاری کاملا آماده است. احداث جاده بارانداز نیز طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شد و اجرایی این طرح برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد کامیون‌ها در هنگام ورود و خروج کالاهای غرفه‌داران بسیار مهم بود. وی افزود: با در نظر گرفتن سیر تحولات سریع در صنعت و کسب و کارها بطور عام و به تبع آن صنعت نمایشگاهی بطور خاص لازم بود در حوزه تدوین و بروز رسانی راهبردها و اهداف کلان راهبردی در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان تجدید نظر شود و در این راستا به تازگی با مطالعات وسیعی در خصوص ترندهای جهانی و الگوهای بین المللی، و بهره‌مندی از اتاق فکر متشکل از خبرگان صنعت نمایشگاهی در سطح ملی، سند استراتژی جدیدی را تدوین و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.
به تاکید وی این سند قادر است اصفهان را به عنوان یک هاب منطقه‌ای مطلوب و موثر و رویداد محور در سطح کشور مطرح کند و مأموریت ما بر اساس این سند ايجاد بستر و زمينه لازم براي تبادل ايده‌ها، نظرها و برندها، آشنايي بازديدكنندگان با كالاها، خدمات و تكنولوژي‌هاي ممالك مختلف، گسترش مبادلات تجاري، جلب سرمايه گذاري و بستر سازي جهت تبادل تجربيات اقتصادي و اجتماعي، محصولات گوناگون در حوزه هاي مختلف كسب و كار و رشد و توسعه اقتصادي كشور بويژه استان اصفهان با استفاده از نيروهاي مجرب و شيوه‌هاي نوين و خلاقانه است.
طحانیان با توجه به جایگاه نمایشگاه در ارتباطات و توسعه اقتصادی گفت: از نظر ما نمایشگاه شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور است و با توجه به برگزاری رویدادهای نمایشگاهی سعی کرده‌ایم امکان تحقق یافتن این سه مفهوم اصلی را فراهم کنیم. در گذشته نمایشگاه صرفا بنگاه اقتصادی تعریف شده بود، اما در تعریف جدیدی که در برنامه چشم‌انداز نمایشگاه ارایه کرده‌ایم تمرکز اصلی ما روی ذینفعان است. به عبارتی ما روی مشتریان تمرکز کردیم تا بتوانیم امکان ارایه خدمات بهتر را فراهم کنیم و همچنین تمام کوشش ما از برگزاری نمایشگاه رفتن به سوی برگزاری یک رویداد است. مدیر عامل نمایشگاه اصفهان با توجه به کلیدواژه رویداد اضافه کرد: منظور ما از رویداد یعنی نمایشگاه باشد، همزمان در همان نمایشگاه کلاس‌های آموزشی نیز برگزار گردد و مهمتر آنکه این ارتباطات شکل گرفته ادامه‌دار باشد.
مدیر عامل نمایشگاه اصفهان درباره گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر و جذب هیات‌های تجاری برای بازدید از رویدادهای نمایشگاهی گفت: واقعیت این است که مباحث مربوط به تحریم‌ها خودش را در اقتصاد و طبعا نمایشگاه نشان می‌دهد، چرا که اقتصاد با سیاست بسیار در هم تنیده است و تحریم‌ها هم بخشی از این شرایط است. طحانیان با توجه به وجود تحریم‌ها و راهکارهای صورت گرفته افزود: با وجود چنین شرایطی ما سعی کرده‌ایم ارتباطات خوبی را از طریق وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران با سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای دیگر برقرار کنیم و تلاش کرده‌ایم در هر نمایشگاه میزبان هیات‌های تجاری باشیم. او درباره هیات‌های تجاری تاکید کرد: در رویدادهای نمایشگاهی ماه‌های گذشته و حتی در نمایشگاه صنعت پلاستیک، رنگ و رزین میزبان هیات‌های تجاری از کشور افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، صربستان و بلاروس بوده‌ایم.
احمدرضا طحانیان درباره عدم استقبال برخی از صنعت‌گران اصفهان برای حضور در رویدادهای نمایشگاهی گفت سخن ما این است که نمایشگاه متعلق به صنعت‌گران اصفهان است و ما از تمام تولید کنندگان استان اصفهان درخواست می‌کنیم که در رویدادهای نمایشگاهی حضور پیدا کنند تا با هم‌اندیشی و همدلی بتوانیم امکان عرضه و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های صنعتی را فراهم کنیم. با وجودی که در سال گذشته زیان انباشته داشتیم با این حال سعی ما به گونه‌ای بوده که هزینه کمتری را به مشارکت کننده وارد شود.
مدیر عامل نمایشگاه اصفهان در پاسخ به سوالی درباره توسعه فیزیکی فاز دوم نمایشگاه اصفهان گفت: فاز دوم نمایشگاه اصفهان شامل 7 سالن است و طبق برآوردهای صورت گرفته انجام این پروژه 1000 میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ اما تصمیم گرفته‌ایم که یکی از هفت سالن را احداث کنیم تا در کنار تکمیل ساختمان اداری و تجاری فضای جدیدی را برای توسعه فضای نمایشگاهی فراهم کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفته‌ایم در سال 1402 شروع به کار و ساخت سالن جدید را آغاز کنیم.

 


تاریخ انتشار : 1402/2/24

عضویت رایگان در خبرنامه

تبلیغات