برگزاری نمایشگاهها در ایران، بهویژه در سالهای اخیر، به یکی از ابزارهای راهبردی توسعه اقتصادی، معرفی توانمندیهای داخلی، تقویت صادرات، تعاملات منطقهای و همچنین ارتباط مؤثر میان دولت، تولیدکنندگان و مصرفکنندگان تبدیل شده بود.
🔸اما اکنون در پی تبعات ناشی از درگیریهای اخیر، بسیاری از نمایشگاهها لغو یا به حالت تعلیق درآمده؛ برخی به دلیل نگرانیهایی که وجود دارد و عدم تمایل برای حضور مخاطبان و مشارکتکنندگان و برخی دیگر با انصراف شرکتکنندگان خارجی و داخلی مواجه شدهاند.
📌حال که کشور از شوک اولیه جنگ فاصله گرفته و به مرحله تثبیت نسبی رسیده، ضروریست که بازاندیشی فوری و جدی در خصوص بازگشایی و احیای فعالیتهای نمایشگاهی صورت گیرد.
🔺بدیهیست که بازگشت به روال پیشین تنها با اتکا به روشهای سنتی ممکن نیست. باید ساختارهای حمایتی، تضمینهای امنیتی و مدلهای نوین مانند نمایشگاههای ترکیبی در دستور کار قرار گیرند.
🔗جزییات بیشتر در:
https://www.titrekootah.ir/
تاریخ انتشار :
1404/04/16